Newswatch | Newswatch

You are here

ARCHIVES: Censored

April 12, 2011

Venezuela: Carabobo state radio station shut down illegally and without explanation

Carabobo Stereo 102.3 FM, a radio station based in the northern state of Carabobo, has been off the air since the evening of March 18 when around 30 representatives of the National Telecommunications Commission (CONATEL) turned up unannounced with soldiers, shut it down and seized its equipment, according to Paris-based press freedom group Reporters sans Frontières (RSF). Claiming to be carrying out a routine inspection when their arrived, the CONATEL officials asked the station’s... MORE
April 10, 2011

Iraq: Journalists denied entry to Camp Ashraf after army attack

A news blackout has been imposed by Iraqi authorities on events at Camp Ashraf, a camp in northern Iraq that houses 3,500 Iranian exiles. An attack by the Iraqi army yesterday reportedly resulted in the deaths of around 30 residents and many wounded. According to several news organisations, the camp is surrounded by armoured vehicles and army trucks. Journalists have been forced to remain at the camp gates. No media personnel have been allowed inside. Located 60 km west of the Iranian border... MORE
April 6, 2011

Provincial radio station shut down in Ecuador

The Committee to Protect Journalists (CPJ) has condemned the closure of a provincial Ecuadoran radio station and called on local regulators to allow the station to resume broadcasting. Voz de la Selva Esmeralda Oriental Canela radio, known for its critical coverage of local authorities, had appealed an order to close the station on bogus administrate violations, according to CPJ research. The appeal was still pending when police shut it down. Around 10 a.m. on Sunday, local police removed Voz... MORE
April 5, 2011

Editors quit to save Bahraini newspaper from ban

Bahraini authorities lifted a ban on the main opposition newspaper Sunday after its three top editors resigned to save the paper from a campaign to muzzle anti-government media and crack down on the Shiite opposition in the Sunni-ruled Gulf nation. Al-Wasat , the country's most popular newspaper, did not appear Sunday after Bahrain's Information Ministry ordered it to close down. Al-Wasat's online edition was also blocked. The state-run Bahrain News Agency accused the paper of "unethical"... MORE
April 5, 2011

Southern Sudan agents seize Juba Post copies

Security agents of the semi-autonomous government of Southern Sudan confiscated 2,500 copies of the independent biweekly newspaper, The Juba Post , on Wednesday, according to Chief Editor Michael Koma. Security officers briefly detained the paper's distribution officer on Thursday morning at Juba airport. The agents also summoned Koma for questioning, but the editor declined to appear, he told CPJ. The Juba Post is printed in Khartoum due to a lack of printing facilities in southern Sudan, Koma... MORE
April 5, 2011

News programme about Benin president’s reelection mysteriously disrupted

Local retransmission of Radio France Internationale (RFI) was disrupted in Cotonou on the morning of March 29 just as it was broadcasting a phone-in programme focussing, on this occasion, on Bénin’s March 13 presidential election, the result of which is disputed by the opposition. Called “Appels sur l’actualité” and hosted by Juan Gomez, the programme is extremely popular in Africa. According of the official figures, President Boni Yayi won the election outright with 53 per cent of the vote in... MORE
March 31, 2011

Togo: Critical radio stations closed down with red tape excuses

Radio stations and newspapers in the capital of Togo suspended their normal activities for a day in March in protest against three radio stations having been shut down since December, report the Media Foundation for West Africa and Reporters Without Borders (RSF). Following the media group SOS Journaliste en danger's declaration of a "No Media Day", radio stations only played music on 10 March, and most newspapers, with the exception of state-owned daily "Togo Presse" and the privately-owned "... MORE
March 31, 2011

Mainstream journalists also targeted in China crackdown

Two Guangzhou-based journalists, who advocate for political reform amid tightening restrictions on free expression, have been dismissed. While several bloggers and activists have disappeared or been detained in the last month after anonymous calls for demonstrations in support of political reform were published online, journalists in traditional media are now also being targeted, according to New York-based pressfreedom group Committee to Protect Journalists (CPJ). Time Weekly opinion editor... MORE
March 31, 2011

Côte d’Ivoire: Gbagbo camp to block access to independent and opposition websites

The Côte d’Ivoire Telecommunications Agency (ATCI) announced in a directive dated March 24 that it intends to block access to several independent and anti-Gbagbo websites. Paris-based press freedom group Reporters sans Frontières (RSF) has obtained a copy of the directive and is distributing it. “Internet operators and service providers are prohibiting access from within Côte d’Ivoire to the following websites: www.abidjan.net , www.lavoixdugolf.net , www.connectionivoirienne.net , www... MORE
March 31, 2011

Journalists continue to be harassed in different ways throughout Middle East

Reuters television producer Ayat Basma and cameraman Ezzat Baltaji were released on March 28 after being held for two days but Paris-based press freedom group Reporters sans Frontières (RSF) has meanwhile learnt that two other journalists were arrested on March 27. The London-based Syrian Human Rights Monitoring Centre identified them as Doha Hassan , who works for Orient TV and several websites, and Zaher Omareen . RSF has been told they are being held at the General Directorate for State... MORE

Pages