Newswatch | Newswatch

You are here

ARCHIVES: Controversies & Scandals

 

August 24, 2010

Amritsar photographer goads girl to self-immolate, Gujarat TV journos coax man to suicide

A photo journalist of a language newspaper published from Punjab allegedly instigated a 20-year-old uneducated girl to immolate herself outside the deputy commissioner's office in Amritsar on Monday. The journalist, it is suspected, wanted to buy the girl's disputed property. Twenty-year-old Manpreet Kaur reached the DC office in the courts complex with a bottle of kerosene and match sticks on Monday. Some mediapersons were already present in the area. As she poured the kerosene on herself, the... MORE
August 16, 2010

Venezuela newspaper faces probe over morgue photo of corpses

Venezuelan prosecutors are investigating El Nacional newspaper after it published a front-page photograph of corpses piled up at a morgue in the capital Caracas, the government said on Saturday, according to local and international news reports. There were 11 dead bodies -- including a child and most of them naked -- in the colour photograph under a Friday headline about deteriorating security in the South American oil producing country. Two prosecutors have been appointed to coordinate the... MORE
August 12, 2010

Politician, TV host hit each other during show in Brazil

A journalist and a senatorial candidate got into a fight while appearing on a regional television program, trading punches and kicks on the air, Brazilian media reported Wednesday. Former Congressman Joao Correia, who is running for a Senate seat from the Amazonian state of Acre on the Brazilian Democratic Movement Party, or PMDB, ticket, was being interviewed Tuesday on TV5 by journalist Demostenes Nascimento when the fight started. Correia became irritated at Nascimento’s line of questioning... MORE
August 3, 2010

Kazakh journalist throws manure at Almaty court

A Kazakh journalist threw dung at the Almaty city court building on Monday to protest the court's rejection of her lawsuit against Prime Minister Karim Masimov and other politicians, RFE/RL's Kazakh Service reported. Zhanna Baytelova had filed a case against Masimov, Senate speaker Qasymzhomart Toqaev, and lower house speaker Oral Mukhamedzhanov in the Zhetysu district court for what she termed their "illegal decision to sign the law on the 'leader of the nation,'" which became official in mid-... MORE
July 22, 2010

Three newspapers in UK censured over misleading promotions

The Advertising Standards Authority in the UK has censured the Daily Mail , The Sunday Telegraph and The Sun over “misleading” ads for reader offers, the Press Gazette has reported. A reader complained to the ASA over The Sun’s offer of a free USB wristband questioning if a charge for post and packaging represented the actual cost. The offer told readers they could claim “free” wristbands by sending the paper a cheque for £2.99 or a “padded A4 self-addressed envelope per USB with £1.85 of... MORE
July 9, 2010

CNN sacks senior editor for 'admiring' late Hezbollah leader

CNN has fired a senior editor for Mideast news after she published a Twitter message that said she respected the late Sayyed Mohammad Hussein Fadlallah, branded a terrorist by the US, American and UK media said Thursday. Grand Ayatollah Fadlallah, one of Shiite Islam’s highest religious authorities and an early mentor of Hizbullah, died in Beirut Sunday. The Guardian reported: [ Link ] The offending tweet was sent on Sunday morning following the death in Beirut of Grand Ayatollah Mohammed... MORE
June 17, 2010

Paid news: Election Commission directs poll authorities to monitor media

Expressing concern over the alarming proportion of paid news in the Indian media, the Election Commission on Thursday directed officials to closely monitor poll-related media reports. In a communication to the state election commissions, the Election Commission of India described paid news as a serious electoral malpractice, Asia News International (ANI) has reported. "The recent phenomenon of paid news, which is assuming alarming proportion as a serious electoral malpractice, has been causing... MORE
June 11, 2010

Bangladesh daily allowed to resume publishing but editor still held

The Dhaka high court has stayed the cancellation of Amar Desh’s licence for three months, which allowed the opposition daily to bring out an issue Friday for the first time in 10 days, according to Reporters sans Frontières (RSF). Amar Desh was back on the newsstands with a special four-page edition that was welcomed by the newspaper’s regular readers. In the same ruling, the high court also forbid any form of torture of its editor, Mahmudur Rahman, who has been held since June 2. “We hail the... MORE
June 10, 2010

Bangladesh: Far-fetched sedition charge brought against newspaper chief editor

Charges of sedition have been brought against Mahmudur Rahman, the chief editor of the opposition daily Amar Desh , according to Reporters sans Frontières (RSF). A national daily, the now closed Amar Desh is close to the opposition Bangladesh Nationalist Party. “In the space of a few days, Rahman has been accused of fraud, obstructing the police, printing an outlawed group’s posters and now sedition,” Paris-based RSF said. “We think he is the victim of political persecution and we fear that... MORE
June 2, 2010

In Bangladesh, newspaper shut down, editor arrested

The police on Wednesday closed down the Bengali-language, pro-opposition daily Amar Desh based in capital Dhaka, according to Committee to Protect Journalists (CPJ). Police cited supposed publishing irregularities when they arrested acting editor Mahmudur Rahman early Wednesday, news reports said, but the shutdown appeared to be politically motivated. On Tuesday, the newspaper’s publisher, Hashmat Ali, filed a fraud complaint against Rahman, saying the daily was being wrongly published in his... MORE

Pages